تعویض شیشه بالابر ماشین

۱۳۹۸ چهارشنبه ۳ مهر در ساعت ۰۱:۴۶ ب.ظ

تعمیرشیشه بالابرماشین یا تعویض شیشه بالابرماشین؟

بررسی این موضوع نیازمند بررسی عوامل مرتبطی به شرح زیر است:
1-فیوزها
2-کلید شیشه بالابر
3-اتصالات موتور دستگاه شیشه بالابر
4-موتور دستگاه شیشه بالابر

فیوز ها

در مرحله ی اول عیب یابی و عدم کارکرد شیشه بالابرهای خوردو باید به سراغ فیوز های ماشین بروید. البته اگر شیشه بالابرها اصلا کار نمیکنند باید به برسی این قسمت بپردازید. در واقع هر قطعه برقی خودرو به یک باره از کار بیفتد اولین گزینه برسی فیوز ها می باشد. کار فیوزها کنترل جریان برقی است که به تمام قسمت های ماشین انتقال پیدا میکند و اگر میزان جریان برق ارسالی بیش از اندازه تعیین شده برای قطعه مربوطه باشد فیوز میسوزد و از انتقال جریان برق خودرداری میکند.در واقع فیوز یک عامل پیشگیرنده برای جلوگیری از آسیب رسیدن به قسمت های مختلف برقی اتومبیل می باشد.فیوز معمولا در جعبه ای در زیر کاپوت یا زیر داشبورد قرار دارد و برای جلوگیری از ریخت مایعات به داخل آن و زیبایی، دربی رو آن نصب می شود. بعد از پیدا کردن جعبه فیوز درب آن را باز کنید البته حتما قبل از این کار سویئچ ماشین را به طور کامل ببندید .بعد از باز کردن درب جعبه فیوز با استفاده از آچاری که معمولا در داخل جعبه فیوز قرار دارد فیوز سوخته را با فیوز سالم جایگزین کنید.برای تشخیص سالم یا خراب بودن فیوز باید فیوز را از جای خود بیرون بکشید سپس اگر سیم بین دو پایه فیوز به یک دیگر متصل بود فیوز سالم است در غیر این صورت فیوز نیاز به تعویض دارد..

کلید شیشه بالابر

در قدم بعدی باید به سراغ کلید های شیشه بالابر بروید .این کلید ها معمولا بر روی دستگیره ها یا نزدیک به کنسول وسط خودرو قرار دارند. باز کرد آنها نیاز به تخصص کافی دارد و باید درمورد مکان قرار گیری خارهای هر کلید اطلاعات لازم را داشته باشید تا بتوانید بدون آسیب رساندن به کلید آن را از جای خود خارج کنید زیرا در صورت شکستن هر کدام از این خارها کلید شیشه بالابر به درستی سر جای خود قرار نمیگیرد. بعد از بیرون آوردن کلید باید سیم ها و اتصالات آن را برسی کنید و صحت یا عدم صحت کارکرد آن را تست و امتحان کنید.

بررسی اتصالات موتور

برای بررسی و دسترسی به موتور شیشه بالابر و اتصالات یا تعویض موتور شیشه بالابر باید رودری را باز کنید. مکان قرار گیری پیچ ها و خارهای رودری در خودرو ها کاملا متفاوت است ولی معمولا پیچ ها زیر دستگیره قرار می گیرند. بعد از باز کردن رودری به بررسی اتصالات برق و سیم هایی که داخل موتور دستگاه شیشه بالابر رفته است میپردازیم. از اتصال صحیح سوکت ها و قطعی نداشتن سیم ها مطمئن میشویم. در صورت هر گونه اتصال نادرست یا قطعی، شیشه بالابر دائما یا در پاره ای از اوقات به درستی کار نخواد کرد.

باز کردن موتور دستگاه شیشه بالابر

در آخر باید موتور شیشه بالابر تعمیر یا تعویض شود. برای این کار باید شیشه را در جای خود فیکس کنید و با چسب نواری شیشه بغل را بچسبانید تا ثابت بماند. سعی کنید از چسب قوی استفاده کنید و چسب را به قاب بزنید تا بعد از باز کردن موتور از جای خود تکان نخورد. البته این موارد بسته به نوع خودرو تغییر خواهد کرد. بعد از فیکس کردن شیشه و جداکردن سوکت برق، خارها و چند پیچ موتور به راحتی از جای خود بیرون خواهد آمد که میتوانید اقدام به تعویض یا تعمیر آن کنید.
اگر سرعت بالا و پایین رفتن شیشه ها کاهش پیدا کند شما میتوانید از کیت تقویت شیشه بالابر نیز استفاده کنید.
برای تعویض دستگاه شیشه بالابر یا تعمیر شیشه بالابر نیز میتوانید از متخصصان ما در مجموعه ی ولاش پارت بهره ببرید و در سریع ترین زمان اقدام به تعویض یا تعمیر آن کنید. متخصصان ما با استفاده از تجربه، مهارت بالا و بهره از قطعات یدکی با کیفیت اقدام به تعمیر و تعویض دستگاه شیشه بالابر شما می کنند. اگر نیاز به قعطعات یدکی دستگاه شیشه بالابر پیدا کردید میتوانید قطعه ای مد نظر خود را از ولاش پارت تهیه کنید .
مجموعه ولاش پارت مفتخر است با سابقه چندین ساله خود در حوزه خدمات، خدماتی مانند: تعویض شیشه بالابر، تعویض انواع شیشه خودرو، تعمیر و تعویض آینه، نصب قفل ضدسرقت درب و صندوق، نصب قفل کاپوت، نصب قفل زاپاس بند،نصب قفل کامپیوتر و ....را به تمام مشتریان خود ارائه دهد.
اخطار
خیر
بله